سهام «پی‌پاد» در بورس عرضه شد

۳۶۰ میلیون عرضه اولیه از سوی شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد

سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد با نماد معاملاتی «پی‌پاد»، امروز یعنی چهارشنبه شانزدهم فروردین‌ ۱۴۰۲ در بورس تهران عرضه شد. افراد دارای کد بورسی می‌توانند در این عرضه اولیه شرکت و سهام پی‌پاد را خریداری کنند.

به گزارش واحد خبر دفتر ارتباطات یکپارچه پاد و به نقل از روابط عمومی فناپ، در نخستین عرضه اولیه سال ۱۴۰۲ بازار سرمایه، ۳۶۰ میلیون سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در بورس عرضه شد. این شرکت ششصدویکمین شرکت پذیرفته‌شده در ﺑﺨﺶ «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» است که ۱۲ درصد از سهام آن با نماد پی‌پاد ارائه شده است.

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ فناپ، در تیر سال ۱۴۰۰ پذیرش و در مرداد ۱۴۰۱ با نماد پی‌پاد در فهرست شرکت‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.

در این مرحله عرضه اولیه، هر کد حقیقی و حقوقی حداکثر امکان ثبت سفارش ۵۰۰ سهم دارد. سقف و کف قیمتی به ترتیب ۵۵۰ تومان و ۴۵۰ تومان برای این سهم در نظر گرفته شده است.

افراد دارای کد بورسی می‌توانند از طریق کارگزاری‌های آنلاین نسبت به خرید پی‌پاد اقدام کنند. حداکثر نقدینگی مورد‌نیاز برای شرکت در این عرضه اولیه، ۲۷۵ هزار تومان است.

گفتنی است شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، سومین PSP کشور بوده و سرمایه شرکت با ۹۸۷ نیروی انسانی طی ۸ مرحله افزایش سرمایه به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است. ۷۲.۹ درصد سهام به شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ)، ۱۳.۵ درصد سهام به شرکت پیام‌آوران مدیریت ایرانیان و ۱۳.۵ درصد سهام به شرکت کاشفان نواندیش پارس تعلق دارد.

این شرکت با هدف طرح‌های سرمایه‌گذاری برنامه افزایش سرمایه از ۳۰۰ به ۴۰۰ میلیارد تومان از محل آورده نقدی سهامداران را در دستور کار دارد.

«پی‌پاد» فارغ از نماد بورسی، اپلیکیشنی کاربردی در حوزه فین‌تک است که از طریق آن می‌توان امور مالی از جمله کارت به کارت، خرید شارژ و بسته اینترنت، مدیریت و فروش سهام عدالت، خرید بلیت، استعلام و پرداخت خلافی خودرو، پرداخت قبوض و … را انجام داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت پی پاد به آدرس www.pay-pod.ir مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.