سند سیاست حفظ حریم خصوصی در پاد

«سرزمین هوشمند پاد» یا به اختصار «پاد» پلتفرمی جامع است که انواع محصولات و خدمات دیجیتال را به شهروندان خود ارائه می‌دهد. چنانچه شما کاربر پاد باشید، می‌توانید در سیستمی یکپارچه نیازهای خود را راحت‌تر و امن‌تر از همیشه برطرف سازید. سرزمین هوشمند پاد متعلق به بانک پاسارگاد است و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این پلتفرم می‌توانید به ic.pod.ir مراجعه نمایید.

پاد معتقد است حفظ حریم خصوصی کاربران مهم است و خود را متعهد به حمایت از آن می‌داند. در این راستا سند سیاست حفظ حریم خصوصی تنظیم گردیده است که در برگیرنده خط مشی پاد در جمع‌آوری، پردازش و ذخیره اطلاعات کاربران است. از جمله اهداف این سند پاسخ به این سوالات است: پاد چه اطلاعاتی را از کاربر گردآوری می‌کند؟ هدف از گردآوری این اطلاعات چیست؟ اطلاعات در اختیار چه اشخاصی قرار می‌گیرند؟ امنیت اطلاعات چگونه تامین می‌شود؟ اطلاعات برای چه مدت زمانی نزد پاد نگهداری می‌شوند؟ و کاربر چگونه می‌تواند اطلاعات خود را به روزرسانی، مدیریت، ارسال و حذف نماید؟

در این سند منظور از «پاد» و «ما» سرزمین هوشمند پاد است و منظور از «شما» شخص حقیقی یا حقوقی است که در پاد حساب کاربری تشکیل داده و کاربر پاد در نظر گرفته می‌شود.

    • پاد چه اطلاعاتی را از شما گردآوری می‌کند؟

پاد برای ارائه بهتر خدمات خود به گردآوری برخی اطلاعات شما نیاز دارد. این اطلاعات ممکن است به دو صورت گردآوری شوند:

۱. شما اطلاعاتی را مستقیما در اختیار پاد قرار می‌دهید:

شما هنگام ایجاد حساب کاربری در پاد، اطلاعات شخصی خود از قبیل نام، رمز عبور، شماره تلفن و کدملی را مستقیما در اختیار پاد قرار می‌دهید. علاوه بر این، پاد محتوایی را که هنگام استفاده از خدمات پاد ایجاد یا بارگذاری و مبادله می‌کنید، جمع آوری می‌کند. این محتوا ممکن است شامل مواردی مانند عکس‌ها و ویدیوهای ذخیره شده، اسناد ایجاد شده، نظرات ثبت شده و… باشد.

۲. پاد اطلاعاتی را ضمن استفاده شما از خدمات گردآوری می‌کند:

۲-۱) اطلاعاتی درباره مرورگرها و دستگاه‌های شما

به منظور ایجاد تجربه کاربری بهتر، پاد اطلاعاتی را درباره مرورگرها و دستگاه‌هایی که برای دسترسی به خدمات پاد استفاده می‌کنید، جمع‌آوری می‌نماید. این اطلاعات شامل مواردی از جمله نوع و تنظیمات مرورگر، نوع و تنظیمات دستگاه، مکان، سیستم‌عامل و اطلاعات شبکه تلفن همراه است. همچنین پاد اطلاعاتی درباره تعامل برنامه‌ها، مرورگرها و دستگاه‌های شما با سرویس‌های خود جمع‌آوری می‌کند از قبیل آدرس IP، گزارش های خرابی، فعالیت سیستم و تاریخ و URL ارجاع درخواست شما.

۲-۲) اطلاعاتی درباره فعالیت شما

پاد اطلاعاتی درباره فعالیت‌ شما در سرویس‌هایش گردآوری می‌کند و از این طریق می‌تواند خدماتش را برای شما شخصی‌سازی کند و مطابق با علایق شما ارائه دهد. این اطلاعات ممکن است مواردی از قبیل زیر باشد: اصطلاحاتی که جستجو می‌کنید، بازدیدهای شما، داده‌های صوتی در صورت استفاده از فیچرهای صوتی، اطلاعات پیرامون فعالیت خرید، افرادی که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید یا محتوایی را به اشتراک می‌گذارید و… .

همچنین در صورتی که از سرویس پاد برای ارسال پیام متنی یا برقراری تماس تلفنی استفاده می‌کنید، ممکن است اطلاعاتی مانند شماره تماس گیرنده، سوابق تماس، حجم و انواع پیام‌ها و… گردآوری شود.

    • هدف از گردآوری اطلاعات شما چیست؟

پاد اطلاعات شما را به منظور تحقق اهداف زیر گردآوری می‌کند.

۱. ارائه بهتر خدمات به شما

پاد با گردآوری اطلاعات شما خدمات را به صورت شخصی‌سازی شده ارائه می‌دهد. از جمله ارائه پیشنهادهای اختصاصی به کاربر، بهبود نتایج جست‌و‌جو، انطباق نرم‌افزارهای پاد با سیستم عامل مورد استفاده شما و… . از این طریق به صورت کارآمد و منحصر به فرد از امکانات پاد بهره‌مند می‌شوید و همچنین تجربۀ کاربری شما بهبود پیدا می‌کند.

۲. ارزیابی و بهبود عملکرد محصولات پاد

پاد با تجزیه و تحلیل اطلاعات شما و دیگر کاربران عملکرد محصولات را می‌سنجد و در صورت وجود اشکال در نسخه‌های بعدی رفع می‌نماید و طراحی محصول را بهبود می‌بخشد.

۳. ارتباط با شما

برای اموری همانند اطلاع‌رسانی رخدادهای مهم (به روزرسانی خدمات و محصولات، تغییر در شرایط استفاده و…)، آگاه کردن شما از فعالیت‌های مشکوک تحت حساب شما (به طور مثال وارد شدن به حساب کاربری شما از مکانی نامعمول) و ارتباط گرفتن تیم پشتیبانی با شما (برای مثال بازپرداخت وجوه به حساب شما) نیاز به برخی اطلاعات شما است.  پاد با گردآوری اطلاعاتی مانند شمارۀ تماس و ایمیل، برای ارتباط مستقیم با شما استفاده می‌کند.

۴. افزایش امنیت

اطلاعات گردآوری شده به پاد کمک می‌کند تا امنیت خدمات و محصولات خود را افزایش دهد و از مواردی چون کلاهبرداری، سواستفاده (هرزنامه، بدافزار، محتوای غیرقانونی و…) و خطرات فنی آگاه شود.

    • اطلاعات شما در اختیار چه اشخاصی قرار می‌گیرد؟

اطلاعات گردآوری شده نزد پاد محرمانه باقی می‌ماند و با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته نمی‌شوند مگر در موارد زیر:

۱. رضایت صریح شما: پاد در صورتی اطلاعات شما را به اشتراک می‌گذارد که رضایت خود را اعلام نموده باشید.

۲. الزام قانونی: در صورت اقتضای قانون و به درخواست مراجع قضایی ذی‌صلاح اطلاعات شخصی شما با نهادها یا مقامات ذی‌ربط به اشتراک گذاشته خواهد شد.

۳. پیشگیری از تخلف: در مواردی که افشای اطلاعات به طور منطقی ضروری است مانند احتمال وجود تخلفات، پیشگیری یا رفع جرائمی مانند کلاهبرداری و حفظ حیات اشخاص، پاد به صلاحدید خود اطلاعات را افشا می‌نماید.

۴. ارائه خدمات به شما: پاد ممکن است به فراخور نیاز و جهت تامین خدمات بهتر برای شما، بر اساس دستورالعمل‌های مشخص و مطابق با سیاست حریم خصوصی حاضر و سایر اقدامات محرمانه و امنیتی مناسب اطلاعاتی را در اختیار شرکت‌های وابسته و یا همکار قرار دهد.

    • امنیت اطلاعات شما چگونه تامین می‌شود؟

خدمات و محصولات پاد با ویژگی‌های امنیتی بالا ایجاد شده‌اند. پاد جهت نگهداری امن و حفاظت از اطلاعات شما و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز تمام توان خود را به کار می‌گیرد و به این منظور تدابیر زیر را در نظر گرفته است:

۱. داده‌های شما به صورت رمزنگاری شده منتقل می‌شوند.

۲. نحوه مدیریت داده‌ها و لایه‌های امنیتی فیزیکی و نرم‌افزاری در سرورهای پاد به نحوی است که مانع از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات می‌شود.

۳. دسترسی کارکنان پاد به اطلاعات شما بر اساس سلسله مراتب شغلی و محدود به اطلاعات مورد نیاز است. تمامی کارکنان پاد مشمول تعهدات حفظ محرمانگی هستند و در صورت نقض این تعهدات ضمانت اجراهای قانونی و قراردادی علیه ایشان اعمال می‌گردد.

در نظر داشته باشید مواردی از قبیل حفظ اطلاعات حساب کاربری، عدم افشای آن نزد اشخاص ثالث، آگاه ساختن پاد از سرقت دستگاه یا از واگذاری شماره تلفن بر عهده شماست و پاد مسئولیتی در قبال آن ندارد.

    • اطلاعات شما تا چه مدت نزد پاد نگهداری می‌شود؟

اطلاعاتی که پاد از شما گردآوری می‌کند با توجه به ماهیت اطلاعات، نوع استفاده پاد و تنظیماتی که شما در نظر گرفته‌اید به شرح زیر نگهداری

۱. شما می‌توانید برخی از اطلاعات را هر زمان که لازم دانستید حذف نمایید، مانند محتوایی که ایجاد یا بارگذاری کرده‌اید و یا سوابق برخی فعالیت‌هایی که در حساب کاربری خود دارید.

۲. پاد بنا به الزام قانونی برخی از اطلاعات شما را حتی پس از درخواست حذف از سمت شما برای اهداف قانونی مانند حفظ سوابق مالی، امنیت، پیشگیری از کلاهبرداری و سوء استفاده نگهداری می‌کند.

    • شما چه اختیاراتی در مدیریت اطلاعات خود دارید؟

با توجه به امکاناتی که پاد در حساب کاربری شما در نظر گرفته است، می‌توانید حریم خصوصی خود را به شرح زیر مدیریت نمایید:

۱. شما می‌توانید با مراجعه به حساب کاربری، اطلاعات پروفایل خود را به روزرسانی و اصلاح نمایید.

۲. پاد از کوکی‌ها به منظور ذخیره بازدیدهای شما و شخصی‌سازی خدمات استفاده می‌کند. کوکی فایلی است که توسط مرورگر و به درخواست یک سایت روی دستگاه شما ایجاد می‌شود و فعالیت‌های شما را ذخیره می‌کند. شما می‌توانید در صورت عدم تمایل کوکی مرورگر خود را غیر فعال نمایید.

۳. شما می‌توانید در مواردی که پاد رضایت شما را برای گردآوری برخی اطلاعات درخواست می‌کند اعلام عدم رضایت نمایید هر چند ممکن است در این صورت دسترسی شما به برخی خدمات محدود شود و یا تجربه کاربری بهینه‌ای رخ ندهد.

حدود اعمال سیاست‌ حفظ حریم خصوصی

سند حاضر در تمامی خدمات و محصولات پاد اعمال می‌شود.

شرکت‌ها و سازمان‌هایی که خدمات پاد را تبلیغ می‌نمایند و یا خدمات و محصولاتی را ارائه می‌کنند که دربردارنده خدمات و محصولات پاد نیز هست از خط مشی جداگانه‌ای پیروی می‌کنند و پاد هیچ گونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که با اشخاصی از این قبیل به اشتراک می‌گذارید نخواهد داشت.

چنانچه پاد با ادغام، یا فروش دارایی‌ها مواجه شود، همچنان از اطلاعات شما محافظت می‌نماید و پیش از آنکه اطلاعات شخصی شما منتقل شود یا مشمول سیاست حریم خصوصی متفاوتی شود به شما اطلاع داده می‌شود.

به روز رسانی سیاست‌ حفظ حریم خصوصی

سند حاضر ممکن است در فواصل زمانی مختلف مورد بازبینی و تغییر قرار گیرد در این صورت به روزرسانی سند به اطلاع شما خواهد رسید. استمرار استفاده شما از خدمات پاد پس از  تغییر سیاست‌های حریم خصوصی به منزله پذیرش سیاست‌های جدید است.

حریم خصوصی کودکان

پاد سایت‌ها و اپلیکیشن‌های متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهد که تعدادی از آن‌ها با هدف استفاده کودکان طراحی شده‌اند. به عنوان والدین کودک، در نظر داشته باشید که در صورت استفاده کودک شما از سرویس‌های پاد برخی اطلاعات ایشان گردآوری و پردازش می‌شود. پاد قبل از گردآوری و پردازش اطلاعات شخصی کودکتان، شما را مطلع می‌نماید و رضایت شما اخذ می‌گردد. سیاست‌ پاد در قبال حریم خصوصی کودکان مشمول موارد ذکر شده در سیاست‌های کلی حفظ حریم خصوصی است و در موارد سکوت سند حریم خصوصی کودکان به سیاست‌های کلی حفظ حریم خصوصی پاد ارجاع داده می‌شود.

    • چه اطلاعاتی از کودک شما گردآوری می‌شود؟

هنگامی که شما به کودک خود اجازه می‌دهید در پاد حساب کاربری داشته باشد و یا از سرویس‌های پاد استفاده نماید ممکن است اطلاعات زیر گردآوری شود:

    • اطلاعاتی که شما یا کودکتان ایجاد می‌کنید یا ارائه می‌دهید:

هنگام ایجاد حساب کاربری یا ساختن پروفایل اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیکی و تاریخ تولد درخواست می‌شود. پاد چنین اطلاعاتی را که شما یا کودکتان ارائه می‌دهید گردآوری می‌کند.

    • اطلاعاتی که هنگام استفادۀ کودکتان از سرویس‌ها دریافت می‌شود:

پاد ممکن است اطلاعاتی را دربارۀ نحوه استفاده کودکتان از سرویس‌ها گردآوری کند مانند سوابق جست‌‌و‌جو، ویدیوهای مشاهده شده، بازی‌های انجام شده، اشخاصی که با آن‌ها در تعامل بوده و یا محتوایی را به اشتراک گذاشته و… . این اطلاعات به پاد کمک می‌کند تا خدماتی از قبیل شخصی‌سازی پیشنهادات ارائه دهد.

    • اطلاعات گردآوری شده به چه منظوری استفاده می‌شود؟

اطلاعات گردآوری شده مطابق با سند سیاست حریم خصوصی پاد و برای اهداف داخلی شرکت استفاده می‌شوند از قبیل اینکه:

  • دسترسی کودک به امکانات اپلیکیشن‌ها یا سایت‌های پاد فراهم شود.
  • محتوایی که به کودک ارائه می‌شود شخصی‌سازی شود و عملکرد سرویس‌های پاد ارتقا پیدا کند.
  • با تجزیه و تحلیل اطلاعات و انجام تحقیقات خدمات پاد برنامه ریزی شود.
    • اطلاعات گردآوری شده چه مواقعی به اشتراک گذاشته می‌شوند؟

مطابق با سند حفظ حریم خصوصی پاد، اطلاعات گردآوری شده نزد پاد محرمانه باقی می‌ماند و با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته نمی‌شود مگر در موارد زیر:

  • چنانچه شما به عنوان والدین رضایت صریح خود را در موافقت با به اشتراک‌گذاری اطلاعات کودک خود اعلام نموده باشید.
  • چنانچه الزامی قانونی وجود داشته باشد پاد در حدود این الزام، اطلاعات را افشا می‌نماید مثلا در مواردی که حکم دادگاه وجود داشته باشد.
    • اختیارات والدین در کنترل حساب کاربری کودک چگونه است؟

شما می‌توانید در صورت تمایل حساب کاربری کودک خود را به روز نمایید، سوابق فعالیت ایشان را مشاهده کنید، میزان دسترسی کودک خود را محدود و محتواهای بارگذاری شده و ایجاد شده توسط ایشان را حذف یا اصلاح کنید. شما اختیار دارید در مواردی که پاد رضایت شما را برای گردآوری برخی اطلاعات کودک درخواست می‌کند اعلام عدم رضایت نمایید.

Comments (0)
Add Comment