پادیوم

پادیوم

توسعه کسب‌و‌کارها، در گرو تعامل و ارتباطات است. بخش مهمی از این ارتباطات به تعامل، با اعضای زنجیره تامین هر کسب‌و‌کار بر‌می‌گردد. در عصر دیجیتال، یکی از عمده این تعاملات، بهره‌مندی از دستاوردهای فنی سایر بازیگران مرتبط به منظور کاهش ریسک و افزایش سرعت توسعه است. فناوری Api سرواژه عبارت Application Programming Interface به معنی «رابط برنامه‌‌نویسی نرم‌افزار» است و به قابلیتی گفته می‌شود که اجازه می‌دهد دو برنامه نرم‌افزاری یا اپلیکیشن با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به یکدیگر سرویس بدهند.

پادیوم یک بستر و بازارچه ارائه Api در سرزمین هوشمند پاد است. پلتفرم‌های مختلف در پاد، Apiهایی به منظور اتصال و تعامل با کسب‌و‌کارهای مختلف تولید می‌کنند. این Api ها در پادیوم عرضه می‌شوند. پس با استفاده از Apiهای موجود در پادیوم، می‌توان به پلتفرم‌های فنی یا کسب‌وکاری پاد متصل شد و از آن برای توسعه محصول خود بهره برد.

بازارگاه دوسویه Api
علاوه بر امکان دسترسی به Apiهای سرزمین هوشمند پاد، سایر توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند Apiهای محصولات خود را در پادیوم عرضه کرده و از این طریق خود را به اپلیکیشن‌ها، نرم‌افزارها و کسب‌وکارهای آنلاین دیگر متصل کرده و بازار خدمات خود را گسترش دهند. از این روی، پادیوم را یک بستر و بازارگاه دوسویه Api در کشور می‌دانیم.
پادیوم از یک سو با تامین‌کنندگان سرویس‌ها و خدمات و از سوی دیگر با شرکت ها و کسب‌و‌کارهایی که به این خدمات احتیاج دارند به عنوان مصرف‌کننده ارتباط برقرار می‌کند. محیط پادیوم یک محیط شفاف و رقابتی است که به کاربران امکان می‌دهد تا بتوانند خدمات تامین‌کنندگان مختلف را از نظر قیمت، عملکرد و… با یکدیگر مقایسه کرده و از میان آنها انتخاب کنند.
به این ترتیب آشنایی و استفاده از خدمات را برای کاربران بسیار راحت‌ کرده و در زمان و هزینه توسعه کسب‌و‌کارهای آنلاین صرفه‌جویی حاصل می‌شود. استارتاپ‌ها و کسب‌و‌کارهای کوچک و نوپا نیز می‌توانند از گستره این خدمات بهره‌مند شوند.

امکانات

مدیریت سرویس
امکان جستجو با استفاده از تگ‌های متنوع و کاربردی، قابلیت مدیریت مستندات فنی، قابلیت ارائه APIهای ترکیبی، امکان ارائه SDK برای پلتفرم‌ها
ثبت‌نام و پروفایل کسب‌وکار
امکان ثبت‌نام کسب‌وکارها، مشاهده و ویرایش پروفایل کسب‌‌وکار، دریافت توکن کسب‌وکار
ارائه سرویس توسط سرویس‌دهنده
تعریف سرویس و مستنندات، قیمت‌گذاری، مدیریت دسترسی سرویس‌دهندگان و سرویس‌گیرندگان و مدیریت درخواست‌ها، امکان انجام عملیات مالی
روش‌های مختلف قیمت‌گذاری و پرداخت
پشتیبانی از روش‌های مختلف پرداخت شامل طرح اشتراک، پرداخت به ازای مصرف، امکان تعریف بسته‌ها و تخفیف‌های یکباره و دوره‌ای با محدودیت تعداد و زمان
پنل کاربری
امکان انجام عملیات مالی، دریافت گزارش‌های تجمیعی و تفصیلی