هگزاگون، پادکست تخصصی پادیوم

هر چهارشنبه با موضوع API و آینده دیجیتال

پادیوم در نظر دارد بیش از گذشته و به‌صورت شنیداری درباره موضوعات تخصصی مختلفی مانند انواع APIها، آینده دیجیتال و یا چگونگی شکل‌گیری استارتاپ‌ها تولید محتوا کند، و در این راستا پادکست «هگزاگون» را منتشر کرده است.

به گزارش واحد خبر دفتر ارتباطات یکپارچه پاد، تاکنون چهار قسمت از مجموعه پادکست‌های تخصصی پادیوم که با نام هگزاگون که موضوع API و دنیای دیجیتال را هدف قرار داده منتشر شده و از طریق تمام پادگیرهای معتبر قابل شنیدن است.

این پادکست در واقع صدای افرادی است که در اکوسیستم و فضای دیجیتالی ایران در حال فعالیت بوده و گفتمان‌های صورت گرفته اغلب از جنس انتقال تجربه هستند.

در اولین قسمت از پادکست هگزاگون، پادیوم میزبان محمد سیفی برنامه‌نویس سرزمین هوشمند پاد است و با زبان ساده به تعریف API پرداخته شده است؛ API مخفف عبارت Application Programming Interface به معنای رابط برنامه‌نویسی کاربردی است که شامل مجموعه‌ای از ابزارها، پروتکل‌ها و روال‌هایی است که برای تولید یک برنامه‌ی کاربردی استفاده می‌شود.

در دومین قسمت از این پادکست نیز، عاطفه موفقی راهبر پلتفرم پادیوم در رابطه با جایگاه API در توسعه کسب‌وکارها صحبت کرده است.

سومین و چهارمین قسمت از هگزاگون نیز به ترتیب به موضوع‌های استقلال از زبان، و انواع پروتکل رابط برنامه‌نویسی کاربردی پرداخته و هم‌اکنون در دسترس قرار دارند.

این مجموعه پادکست‌های تخصصی هر چهارشنبه از طریق رسانه‌های پادگیر معتبر مانند شنوتو و ای‌کست منتشر می‌شود و می‌توانید آن‌ها را روی کامپیوتر و یا موبایل گوشی کنید.

گفتنی است پادیوم، بازارچه‌ای برای رابط‌های برنامه نویسی کاربردی (API) و خدمات دیجیتال در سرزمین هوشمند پاد است که از طریق آن کسب‌وکارها می‌توانند از سرویس‌ها و خدمات و محصولات مختلف آماده و ارائه شده استفاده کرده و امور برنامه‌نویسی و توسعه فنی خود را تسهیل کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.