«رادار جاده‌ای» به مسیریاب نشان اضافه شد

قابلیت‌های کاربردی جدید نشان برای سفر

نسخه جدید اپلیکیشن نقشه و مسیریاب نشان با چند قابلیت کارآمد که اغلب برای سفر کاربرد دارد به‌روزرسانی شده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به امکان «رادار جاده‌ای» اشاره کرد.

به گزارش واحد خبر دفتر ارتباطات یکپارچه پاد، تیم توسعه نشان جهت پاسخ به برخی از نیازهای کاربران در هنگام سفر، قابلیت جذاب رادار جاده‌ای را به این مسیریاب اضافه کرده‌اند تا سرنشینان خودرو دغدغه‌های کمتری داشته باشند.

وقتی کاربر در حال سفر است، این قابلیت فعال شده و به صورت لحظه‌ای فاصله تا شهر بعدی، توقفگاه‌های پیش رو مانند مساجد، پمپ بنزین‌ها، مراکز تفریحی، ایستگاه‌های گردشگری، پایگاه هلال احمر و نیروی انتظامی و … را در بالای صفحه نمایش می‌دهد.

برای اینکه بتوان از این امکان تازه استفاده کرد، لازم نیست گزینه‌ای فعال شود؛ اپلیکیشن نشان به محض اینکه متوجه شود در سفر هستید، به‌صورت خودکار رادار را فعال می‌کند. این قابلیت هنگامی که در مسیرهای درون شهری یا ییلاق‌های اطراف شهر باشید فعال نمی‌شود.

دیگر قابلیت این نسخه، نمایش هزینه‌های عوارضی و امکان پرهیز از تردد در جاده‌های دارای عوارضی است. به این صورت که کاربر می‌تواند مسیرهای دارای عوارضی را تشخیص داده، هزینه‌ها را به‌شکل پویا مشاهده کرده و تصمیم‌گیری کند.

به عنوان مثال عوارض آزادراهی تهران-شمال در روزهای عادی ۴۰ هزار تومان و در روزهای تعطیل ۶۰ هزار تومان است. علاوه بر این اکثر عوارضی‌ها نرخ‌های متفاوتی برای انواع وسیله نقلیه دارند؛ نشان بسته به روز سفر شما و نوع وسیله نقلیه‌ای که انتخاب کرده‌اید، نرخ مصوب را به نمایش می‌گذارد.

یکی از ویژگی‌هایی که قبلا در نشان حاضر بود اما به‌واسطه برخی مشکلات غیرفعال شده بود، حالا با طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری جدید نیز به این اپلیکیشن مسیریاب بازگشته است.

قابلیت «رانندگی آزاد» به کاربر این امکان را می‌دهد که وقتی قصد رفتن به مقصدی را دارد، اما مسیر را می‌شناسد و به مسیریابی نیازی نیست، باز هم از نشان استفاده کرده و از رویدادهای پیش رو مانند پلیس، دوربین، تصادف و ترافیک باخبر شود.

برای استفاده از این قابلیت، نشان گزینه رانندگی آزاد را به کاربر نمایش می‌دهد و به‌دلخواه می‌توان وارد این حالت شد. در حین استفاده از این قابلیت، ویژگی‌هایی مثل نمایش سرعت حرکت، سرعت مجاز معبر و … هم نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند رویدادهای مسیر را هم گزارش دهد.

ناگفته نماند «نشان» یک اپلیکیشن رایگان و کاربردی است که مبتنی بر سرزمین هوشمند پاد توسعه یافته و با کمک آن می‌توان بهترین راه رسیدن به مقصد را با توجه به مسافت و ترافیک بدست آورد و تا رسیدن به مقصد از راهنمایی سخن‌گوی فارسی نیز بهره جست.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.