راهنمای پادیوم برای راهبری پروژه‌های عرضه API منتشر شد

ره‌نگاشت شما در دنیای API

پادیوم به عنوان یکی از کسب‌و‌کارهای فعال در اکوسیستم دیجیتال کشور و یکی از پیشروان خدمات عرضه API، ایجاد فضای گفتگو و تعامل را رسالت خود دانسته و در همین راستا راهنمای طراحی ره‌نگاشت (هندبوک) عرضه API را تدوین و منتشر کرده است.

به گزارش واحد خبر دفتر ارتباطات یکپارچه پاد، بازارچه API پادیوم اقدام به تدوین راهنمای راهبری پروژه‌های عرضه API کرده تا مدیران بتوانند با تکیه بر این روش‌شانسی، مسیر خود در حوزه رابط‌های کاربردی برنامه‌نویسی را ترسیم کنند.

همانطور که می‌دانید API از نظر فنی اختصاری برای عبارت «رابط برنامه‌نویسی کاربردی» یا «رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن» (مخفف Application Programming Interface) است.

رابط API کاربردها و بخش‌هایی آماده را تعریف می‌کند که در واقع یک سیستم می‌تواند به دیگری ارائه دهد. این کاربردها در قالب یک نرم‌افزار یا منبع قابل توسعه و استفاده پیاده‌سازی شده و قادر خواهد بود که توسط برنامه‌ای دیگر فراخوانی شود.

به عبارت ساده‌تر API واسط بین دو نرم‌افزار (اپلیکیشن) است که امکان ارتباط بین آن‌ها را برقرار می‌کند.

نوپا بودن کسب‌و‌کارهای عرضه API در ایران و فضای اکوسیستم دیجیتال که متمرکز بر پلتفرم‌هاست، نیاز به یک راهنمای جامع برای شروع و توسعه یک کسب‌و‌کار عرضه API را ضروری می‌کند.

پادیوم نیز با درک این ضرورت و با استفاده از تجربیات و دانشی که در طول مسیر خود به دست آورده، یک ره‌نگاشت (راهنما) جامع و کامل را تهیه کرده تا راهنمای کسانی باشد که می‌خواهند قدم در این مسیر بگذارند.

مستند پادیوم شامل ۱۷ قسمت است که از ابتدایی‌ترین مسائل مانند مفهوم، ساختار و کاربرد API گرفته تا مسائل تخصصی و مهم مانند طراحی سبد و راهبرد قیمت‌گذاری را به صورت شفاف و ساده توضیح داده است. ضمن اینکه در آن به چرایی و چگونگی شروع به کار پادیوم به عنوان پنجره‌ی واحد عرضه API پرداخته شده است.

علاقه‌مندان به موضوع مورد بحث می‌توانند مستند راهبری پروژه‌های عرضه API پادیوم را از طریق این لینک دریافت و مطالعه کنند.

APIاپلیکیشناستارتاپپادپادیومراهنماسرزمین هوشمند پادکسب‌وکار
Comments (0)
Add Comment