سخن‌گوی جدید مسیریاب نشان معرفی شد

منیژه‌ی جدید با کلامی شیواتر

جدیدترین نسخه از اپلیکیشن نقشه و مسیریاب «نشان» منتشر شده و سخنگوی جدیدی با کلام و لحنی شیواتر را معرفی کرده است که با نام «منیژه جدید» شناخته می‌شود.

به گزارش واحد خبر دفتر ارتباطات یکپارچه پاد به نقل از روابط عمومی نشان، سخنگوی تازه نشان علاوه بر تکلم قوی‌تر، اسم خیابان‌ها را نسبت به نسخه قبلی منیژه بهتر و صحیح‌تر بیان می‌کند.

ضمن اینکه در نسخه جدید قابلیت‌های یادگیری و بهبود الگوریتم نسبت به قبل بهتر شده و اگر در نقطه‌ای نامی به اشتباه تلفظ می‌شد، ساده‌تر و در زمانی کوتاه‌تر شناخته شده و به الگوریتم آموزش داده می‌شود.

همانطور که می‌دانید بیان دقیق نام کوچه‌ها و خیابان‌ها، از اولین ویژگی‌های نشان بود که در دی ماه ۱۳۹۶ منتشر شد و تا مدت‌ها تنها مسیریابی بود که اسم دقیق مسیر را اعلام می‌کرد.

نسخه اولیه سخن‌گوی نشان «فرهاد و نسترن» نام داشت که با وجود هوشمندی کافی، در تلفظ برخی از خیابان‌ها با مشکل مواجه بودند. به همین دلیل بعد از مدتی «بیژن و منیژه» جایگزین شدند که الگوریتم‌های هوشمند بهتری داشتند و اسامی را درست‌تر تلفظ می‌کردند.

اما لحن این دو سخن‌گو خشک و ربات‌مانند بود؛ به همین دلیل اغلب کاربران ترجیح می‌دادند صداهای غیر هوشمند (که اسامی خیابان‌ها را ذکر نمی‌کنند) مانند فرنگیس یا فریدون را انتخاب کنند.

در همین راستا تیم توسعه اپلیکیشن نشان در مسیر توسعه نسخه جدید منیژه قرار گرفت تا سخن‌گوی هوشمند اسم خیابان‌ها را بهتر از قبل و البته با لحنی واقعی‌تر و دل‌نشین‌تر بیان کند.

ناگفته نماند که «بیژن جدید» هم در آخرین مراحل توسعه آموزشی و فنی قرار دارد و تا پایان بهار منتشر خواهد شد و پس از آن با بیژن و منیژه قدیمی به طور کامل خداحافظی خواهیم کرد.

جدیدترین نسخه اپلیکیشن نقشه و مسیریاب نشان هم‌اکنون از طریق کافه‌بازار و گوگل‌پلی برای اندروید و سیب‌اپ برای کاربران iOS در دسترس قرار گرفته است.

گفتنی است «نشان» یک اپلیکیشن رایگان و کاربردی است که مبتنی بر سرزمین هوشمند پاد توسعه یافته و با کمک آن می‌توان بهترین راه رسیدن به مقصد را با توجه به مسافت و ترافیک بدست آورد و تا رسیدن به مقصد از راهنمایی سخن‌گوی فارسی نیز بهره جست.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.