ارائه سرویس‌های پالایش هوشمند محتوا روی پلتفرم «پادیوم»

از «Callback» تا فیلتر «NSFW»

سرویس «Call Back» جهت ارائه خدمات پالایش هوشمند محتوا، بر روی «پلتفرم پادیوم» قرار گرفت.

در راستای نیاز به پیاده‌سازی سرویس‌های «فراخوانی متوالی کدهای برنامه‌نویسی»، بستر «Call Back» روی پادیوم در دسترس خواهد بود. پیش از این، دسترسی به سرویس‌های «خدمات شهرداری مشهد» نیز از طریق پلتفرم پادیوم، صورت گرفته بود.

به گزارش «واحد خبر دفتر ارتباطات یکپارچه پاد»، سرویس «Call Back» که به عنوان دستور فراخوانی متوالی کدها در برنامه‌نویسی تعریف می‌شود، با مشارکت تیم «فناپ ریسرچ» در دستور کار قرار گرفت و به شکل API در پلتفرم پادیوم به مرحلۀ عملیاتی، وارد شد.

با  استفاده از «Call Back» در برنامه‌نویسی، به صورت غیرهم‌زمان، می‌توان پس از اتمام کاری که در دستور اول انجام می‌شود، دستور دیگری را نیز انجام داد. بنابراین با استفاده از آن، یک فرآیند غیرمتوالی به یک فرآیند متوالی تبدیل می‌شود.

علاوه بر این، «پالایش هوشمند محتوا» دارای دو سرویس به نام‌های «NSFW» و «Text Filtering» بوده که از مجموعه سرویس‌های تیم هوش مصنوعی پاد (آیفا) به شمار می‌آید و در پادیوم در قالب API ارائه شده است.

بستر «NSFW» یک سرویس تشخیص و فیلتر هوشمند محتوای ناسالم و نامتعارف است که به صورت خودکار محتواهای غیرمتنی (عموماً عکس) که به تشخیص پلتفرم، غیراخلاقی و ناسالم بوده را شناسایی و آن را از دید مخاطب خارج می‌کند.

بستر «Text Filtering» نیز سرویس اختصاصی پالایش محتواهای متنی است و در صورت درج کلمات و عبارات غیراخلاقی، محتوا به شکل هوشمند فیلتر شده و از دید مخاطب دور می‌شود.

گفتنی است پادیوم، بازارچه‌ای برای رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی (API) و خدمات دیجیتال در «سرزمین هوشمند پاد» است. از طریق این بازارچه الکترونیکی ایجاد شده در پادیوم، کسب‌وکارها می‌توانند از سرویس‌ها و خدمات و محصولات مختلف آماده و ارائه شده استفاده کرده و امور برنامه‌نویسی و توسعۀ فنی خود را تسهیل کنند. API به طور خلاصه، رابطی بین یک کتابخانه یا سیستم‌عامل و برنامه‌هایی است که از آن تقاضای خدمات دارند.

علاقه‌مندان برای بهره‌وری از خدمات و سرویس‌های یاد شده و سایر APIهای متنوع موجود در پادیوم، می‌توانند به وب‌سایت این پلتفرم به نشانی www.podium.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.