مجموعه APIهای شهرداری مشهد در پادیوم

از خدمات عمومی حمل‌ونقل تا وضعیت آلودگی هوا

در ادامه مسیر توسعه خدمات موجود در بازارچه API پادیوم، مجموعه‌ رابط‌های کاربردی برنامه‌نویسی شهرداری مشهد در این پلتفرم در دسترس قرار گرفته و علاقه‌مندان می‌توانند از تمام سرویس‌های آن به صورت رایگان بهره ببرند.

به گزارش واحد خبر دفتر ارتباطات یکپارچه پاد، سازمان فاوای شهرداری مشهد در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان (از جمله مجاوران و زائران) شهر مشهد خدمات گسترده‌ای را تدارک دیده که یکی از آنها API سامانه‌های عملیاتی است.

این رابط‌های کاربردی برنامه‌نویسی در چهار دسته‌بندی شهرسازی، خدمات شهری، نقشه و حمل و نقل در اختیار متخصصین حوزه تکنولوژی اعم از شرکت‌ها، استارتاپ‌ها، برنامه‌نویسان و غیره قرار گرفته و به صورت API در بازارچه پادیوم در دسترس است.

مجموعه APIهای موجود در سرویس‌های شهرداری مشهد به تفکیک عبارتند از:

  • خدمات عمومی حمل و نقل: شامل زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه و ظرفیت پارکینگ‌های عمومی
  • اطلاعات آرامگاه‌ها: شامل تمام جزئیات قبور آرامستان‌های مشهد
  • اطلاعات نقشه: شامل امکان جستجوی مکان، تبدیل نقطه به آدرس و مسیریابی هوشمند
  • استعلام آلودگی هوا: شامل اطلاعات شاخص کیفیت روزانه هوا و دریافت مقادیر شاخص ایستگاه‌ها
  • سامانه اشغال معبر: شامل سرویس اطلاع‌رسانی اشغال و سرویس فیش‌های صادر شده

گفتنی است پادیوم، بازارچه‌ای برای رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی (API) و خدمات دیجیتال در سرزمین هوشمند پاد به شمار می‌آید که از طریق آن کسب و کارها می‌توانند از سرویس‌های مختلف تهیه شده و آماده استفاده کرده و امور برنامه نویسی و توسعه فنی خود را تسهیل کنند. API به طور خلاصه رابطی بین یک کتابخانه یا سیستم‌عامل و برنامه‌هایی است که از آن تقاضای سرویس دارند.

هر نوعی از کسب‌وکار فعال در حوزه زندگی شهروندی می‌تواند رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی مرتبط با شهرداری مشهد را از طریق این لینک دریافت کرده و با استفاده از آنها خدمات بهتر و بیشتری به مصرف‌کنندگان نهایی ارائه دهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.