ادامه راه «پلی‌پاد» تحت شرکت «آلفا»

تولد آلفا در سرزمین هوشمند پاد

کنسول ابری «پلی‌پاد» مبتنی بر سرزمین هوشمند پاد که از ابتدای کار به صورت یک واحد استراتژیک تجاری در هلدینگ فناپ آغاز به کار کرد، از این پس تحت شرکت «آلفا» راه خود را ادامه خواهد داد.

به گزارش واحد خبر دفتر ارتباطات یکپارچه پاد، به نقل از تیم پلی‌پاد، مستقل شدن این پروژه تحت شرکت آلفا چابکی و توسعه کسب و کاری پلتفرم را به همراه خواهد داشت.

پروژه کنسول ابری پلی‌پاد در واقع ادغام دو پروژه زیرساختی بود؛ موتور WOLF که از سال ۲۰۱۶ در ادامه توسعه موتور پرشین شرکت دانش‌بنیان بازی‌پرداز توسط «پویا ایماندار» توسعه یافته بود، و پروژه بازیتک شبکه اجتماعی برگزاری لیگ بازی‌های ویدیویی به مدیرعاملی «حمیدرضا آموزگار».

موتور بازی‌سازی پرشین، نسل قبل موتور WOLF بود که در سال ۱۳۹۱ به عنوان منتخب تکنولوژی بازی‌سازی توسط رسانه‌های دیجیتال انتخاب شده بود.

ولف بر پایه آخرین نسل API پردازشگرهای گرافیکی به صورت چندپلتفرم برای توسعه رندرینگ آنی، استریم آنی و توسعه بازی ویدیویی به منظور ایجاد زیرساخت کلود گیمینگ (کنسول ابری) توسعه داده شد.

این پروژه طی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ به صورت اوپن‌سورس (متن‌باز) روی گیت‌هاب (GitHub) قرار داشت و با استقبال خوبی از جامعه اوپن سورس مانند کمپانی‌های «Khronos Group» و «LunarG» همراه شد.

از سال ۲۰۲۱ بنا به درخواست سرمایه‌گذار خارجی این پروژه از حالت اوپن‌سورس به کلوز‌سورس درآمد، اما همچنان توسعه آن ادامه دارد.

از بدو شروع پروژه پلی‌پاد بنا شد توسعه کنسول به عنوان یک SBU (واحد استراتژیک تجاری) زیرمجموعه پاد و فناپ صورت گیرد تا با بررسی و ارزش‌گذاری آورده‌های طرفین، شرکتی مستقل در هلدینگ فناپ و گروه مالی پاسارگاد ثبت گردد.

شرکت آلفا اکنون در مراحل پایانی ثبت قرار دارد و دورنمایی هم‌راستا با توسعه زیرساخت‌های کلود گیمینگ و توسعه سرویس‌های بازی و سرگرمی به عنوان یکی از ارکان ده ‌گانه اصلی سرزمین هوشمند پاد دارد.

همچنین با توجه به اینکه زیرساخت مورد بحث برای نخستین بار در خاورمیانه حتی یک سال پیش از محصولات مشابه‌ای نظیر «گوگل استیدیا» توسط پلی‌پاد ارائه شد، این فرصت برای پلی‌پاد وجود دارد تا از دستاوردهای فنی خود در بازار بین‌الملل به بهترین نحو استفاده شود.

بدون شک مستقل شدن پلی‌پاد تحت شرکت آلفا می‌تواند به چابک شدن تیم در بخش کسب و کاری کمک شایانی کند.

گفتنی است پلی‌پاد در حقیقت محلی برای استریم بازی‌های ویدیویی به شمار می‌آید که به عنوان یک کنسول آنلاین و مجازی فعالیت می‌کند. به این شکل که کاربر بدون نیاز به تهیه سخت افزار گران قیمت و یا در اختیار داشتن تجهیزاتی خاص، می‌تواند بازی‌های مورد نظرش را تنها از طریق اینترنت و روی کامپیوتر یا موبایل تجربه کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.