معرفی پادرو و بنیانگذاران این استارت‌آپ در سایت «تکراسا»

در یادداشتی که در سایت تکراسا با عنوان «پادرو، بازارگاه خدمات پستی فروشگاه‌های آنلاین» منتشر شده، با بیوگرافی مسیر حرفه‌ای بنیانگذاران شرکت پادرو و دغدغه‌هایی که موجب راه‌اندازی این بستر خدمات لجستیک شده، صحبت شده‌است. همچنین در این مطلب با ویژگی‌های پادرو با نگاهی به ارزش‌هایی که ایجاد می‌کند، آشنا خواهید شد.

متن کامل این مطلب را می‌توانید در اینجا بخوانید:

تحویل و ارسال محصول با بهترین شکل و بالاترین کیفیت همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه صاحبان فروشگاه‌های آنلاین بوده است. اما عدم شناخت نیازها و دغدغه‌های آن‌ها توسط سرویس‌دهندگان خدمات پست و لجستیک باعث شده است که برخی از فروشگاه‌های بزرگ آنلاین با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان خود، واحد لجستیک و ارسال را در سازوکار کسب‌وکارشان در نظر بگیرند. این اتفاق در نهایت هزینه‌های بسیار سنگینی را برای آن‌ها به همراه آورده است. از طرف دیگر، فروشگاه‌های متوسط و کوچک آنلاین هم نتواسته‌اند از خدمات ارائه شده توسط سرویس‌دهنگان بهره ببرند و در نتیجه در خلق تجربه‌ای قابل قبول برای مشتریان خود موفق نبوده‌اند.

به همین دلیل، پلتفرم پادرو با شناسایی خلأهای موجود در بخش پست و لجستیک قصد دارد از طریق ابزارهای فناورانه و نوآورانه علاوه بر ایجاد بازارگاهی برای ارائه خدمات شرکت‌های پستی، ابزارهای نوین و کارآمدی را نیز برای بهینه‌سازی فرایند شرکت‌های پستی به وجود آورد. این ابزارها در نهایت به رفع نیازهای صاحبان فروشگاه‌های آنلاین در بخش ارسال و تحویل محصول کمک می‌کند تا تجربه بهتری را برای خریداران نهایی ایجاد کنند.

سابقه فعالیت بنیان‌گذاران استارتاپ پادرو

پشوتن پورپزشک و افشان سامانی بنیان‌گذاران استارتاپ پادرو هستند که در ادامه با سابقه فعالیت هر یک از آن‌ها آشنا خواهید شد.

پشوتن پورپزشک

پشوتن پورپزشک فارغ‌التحصیل مهندسی نرم‌افزار در مقطع کارشناسی است. او هم‌زمان با تحصیلات خود در دانشگاه، در شرکت‌های مختلف نرم‌افزای کار می‌کرد. نخستین تجربه کاری او همکاری با شرکت نرم‌افزاری چارگون بوده است. پس از فعالیت در چندین شرکت نرم‌افزاری، در سال ۲۰۱۳ تصمیم گرفت که به همراه یکی از دوستانش یک کسب‌وکار جدید را در حوزه تجربه کاربری (UX) راه‌اندازی کند. اما به دلیل جدید و نو بودن ایده‌شان نتوانستند در این مسیر به موفقیت برسند. این اتفاق در نهایت منجر به شروع همکاری او با مجموعه IIG (گروه اسنپ) از ابتدای سال ۲۰۱۴ در ایران شد. او ابتدا در سمت مدیر بدوفود (اسنپ فود فعلی) در این مجموعه فعالیت می‌کرد. اما پس از مدتی مسئولیت راه‌اندازی ساختار هلدینگ در گروه اینترنتی ایران را به عهده گرفت و هم‌زمان به عنوان هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل بامیلو فعالیت خود را ادامه داد. او بیش از ۴ سال در سمت مدیرعامل در بامیلو فعالیت کرد. تجربه‌های او در بامیلو و نیز آشنایی‌اش با افشان در نهایت منجر به شکل‌گیری استارتاپ پادرو شد. در حال حاضر، پشوتن مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار استارتاپ پادرو است.

افشان سامانی

افشان سامانی دوره تحصیلات کارشناسی خود را در رشته مهندسی نرم‌افزار در دانشگاه شیراز گذرانده است. او پس از پایان تحصیلات خود در شرکت آلمانی که نمایندگی برند فیلیپس در ایران بود، مشغول به کار شد. پس از مدتی، افشان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، ایران را به مقصد سوئد ترک کرد. او بعد از تحصیل در رشته مهندسی نرم‌افزار در دانشگاه چالمبرز (Chalmers University) کشور سوئد، در شرکت Klarna در سمت مدیر محصول کار کرد. فعالیت اصلی این شرکت در حوزه پرداخت تجارت الکترونیک بود.

افشان سال ۲۰۱۱ برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در رشته نرم‌افزار وارد کانادا شد. در مدت حضور خود در کانادا به همراه دوستانش استارتاپی به نام DEX را راه‌اندازی کردند (Digital Engagement Experience). تمرکز اصلی این استارتاپ بر طراحی محصول دانشگاه‌هایی بود که دوره‌های آنلاین در حوزه فناوری پیشرفته (High-Tech) برگزار می‌کردند. افشان در این استارتاپ به عنوان مدیر محصول و سرویس نقش‌آفرینی می‌کرد. این استارتاپ در مدت فعالیت خود توانسته بود مشتریان مختلفی را از مناطق مختلف جهان از جمله آفریقا، آسیای مرکزی و کانادا جذب کند.

سپس افشان به هدف همکاری با مجموعه بامیلو به ایران بازگشت. او در سال ۲۰۱۶ در سمت مدیر ارشد محصول به مجموعه بامیلو پیوست. او در طول مدت فعالیت خود در بامیلو با فرازونشیب‌های یک فروشگاه آنلاین به‌ویژه در بخش لجستیک آشنا شد که نتیجه آن شکل‌گیری استارتاپ پادرو بود. در حال حاضر، او مدیر ارشد محصول و هم‌بنیان‌گذار استارتاپ پادرو است.

ایده شکل‌گیری استارتاپ پادرو

ایده اولیه پادرو به زمان حضور پشوتن و افشان در بامیلو و همکاری مشترک آن‌ها در این مجموعه باز می‌گردد. به گفته پشوتن پورپزشک، هم‌بنیان‌گذار پادرو، یکی از مهم‌ترین قوانین در راه‌اندازی مارکت‌پلیس‌های آنلاین (Online Marketplace) یا بازارگاه‌های اینترنتی مانند بامیلو این است که کسب‌وکار روی هدف اصلی خود تمرکز کند و درگیر عملیات ارسال کالا و لجستیک نشود و تا حد امکان بتواند خدمات این بخش را به شرکت‌های پستی برون‌سپاری کنند. به همین دلیل، از زمان شروع فعالیت بامیلو به دنبال یافتن شرکت پستی مناسبی بودند که بتوانند از خدمات آن‌ها در بخش لجستیک استفاده کنند و با آن‌ها همکاری داشته باشند.

نتیجه تمام تلاش‌های آن‌ها نشان داد که از یک سو، مجموعه‌هایی مانند پست جمهوری اسلامی با وجود اینکه کل کشور تحت پوشش خود داشتند، اما خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پاسخگوی نیازهای بامیلو نبود. از سوی دیگر، شرکت‌های پست خصوصی هم اگرچه سطح خدمات بهتری در نسبت با پست داشتند، اما تعداد شهرهای محدودی را پوشش می‌دادند. در ضمن برای ارسال سفارش‌های داخل شهر تهران نیز هیچ‌کدام از دو گزینه موجود، خدمات مناسبی ارائه نمی‌کردند.

تمامی این اتفاقات باعث شد که بامیلو به عنوان یک خرده‌فروشی آنلاین نتواند بخش لجستیک خود را برون‌سپاری کند و در نتیجه مجبور شد که تمام فعالیت‌های مربوط به مدیریت این بخش را در درون مجموعه پیاده‌سازی نماید و صرفاً جهت ارسال سفارش‌ها یه شهرهای غیر از تهران، بسته به نیاز از خدمات شرکت‌های پستی استفاده کند.

به گفته پشوتن پورپزشک، زمانی که فروشگاه‌های بزرگ آنلاین (E-commerce) مانند بامیلو و دیجی‌کالا مستقیماً درگیر فعالیت‌های بخش لجستیک (عملیات، ارسال و تحویل سفارش) می‌شوند، به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های نرم‌افزاری، کیفیت بسیار بالاتری از شرکت‌های پستی را تجربه می‌کنند که به هیچ عنوان با خدمات ارائه‌شده توسط شرکت‌های پستی قابل مقایسه نیست. نتیجه تمرکز روی این بخش باعث می‌شود که فروشگاه‌های بزرگ آنلاین اندک اندک از حوزه فعالیت اصلی خودشان دور شوند.

اگرچه فروشگاه‌های بزرگ آنلاین در برخی از مواقع ارزش افزوده قابل توجهی در تجربه کاربران از خدمات ارسال ایجاد می‌کنند، اما به دلیل بالا رفتن هزینه‌های عملیاتی از همان شروع فعالیت خودشان، هزینه‌­های هنگفتی را متقبل می­‌شوند و در بخشی از کسب‌وکار متضرر می‌­شوند که عملاً حوزه اصلی فعالیت آن‌­ها نیست. همین باعث می­‌شود که دیر یا زود به دنبال خروج از موضوع لجستیک و ارسال سفارش‌­ها باشند. در حقیقت مدت زیادی برای چیزی هزینه کرده‌اند که در نهایت مجبور به توقف یا تعدیل آن هستند.

تمام این تجربیات، نشان از یک موضوع مهم داشت و آن هم ضعف نفوذ تکنولوژی‌های نرم‌­افزاری و فرایندی در شرکت­‌های پستی بود. به طوری که این ضعف، فروشگاه‌­های آنلاین بزرگ را مجبور به ورود به حوزه غیرتخصصی خودشان می‌­کرد و فروشگاه‌­های کوچک‌­تر که توان سرمایه­‌گذاری در این بخش را نداشتند، دچار مشکلات متعدد در ارسال سفارش­‌شان می­‌کرد.

توجه به این موارد و پتانسیل موجود در بازار، در نهایت منجر به شکل‌گیری ایده اولیه پادرو در ذهن پشوتن و افشان شد. آن‌ها برای راه‌اندازی ایده‌شان حدود یک سال به بررسی و تحقیق درباره محصول اولیه، مدل کسب‌وکار و جذب سرمایه‌گذار پرداختند. در نهایت در سال ٢٠٢٠ فعالیت پادرو به شکل رسمی آغاز شد.

مشکل، عدم انطباق نیاز فروشگاه‌های آنلاین با خدمات سرویس‌دهندگان لجستیک

ارزیابی و تحقیقات میدانی بنیان‌گذاران پادرو در بررسی زنجیره فروشگاه‌های آنلاین (Ecommerce) نشان می‌داد که از یک سو، صاحبان فروشگاه‌های بزرگ آنلاین به دنبال دستیابی به بهترین و بالاترین کیفیت در ارسال و تحویل محصول خود به مشتریان هستند و از سوی دیگر، شرکت‌های پستی ارائه‌کننده خدمات لجستیک نمی‌توانند نیازهای آن‌ها را در بخش لجستیک برطرف نمایند. زیرا این شرکت‌های پستی به دلیل ساختارهای سنتی و انعطاف‌ناپذیرشان نمی‌توانستند از ابزارهای فناورانه و نوآورانه برای اصلاح و بهبود فرایندهای خود استفاده کنند.

بنابراین نبودن یک بستر مناسب برای ارائه خدمات ارسال و تحویل محصول (Delivery) حلقه مفقود میان صاحبان فروشگاه‌های آنلاین و شرکت‌های پستی بوده است.

افشان سامانی، هم‌بنیان‌گذار پادرو، در این زمینه می‌گوید:

«ما متوجه شدیم آنچه که می‌تواند برای فروشگاه‌های بزرگ آنلاین ارزش‌افزوده خلق کند، ارائه خدمات کارآمد ارسال و تحویل کالا با استفاده از ابزارهای فناورانه و نوآورانه است. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم که به‌جای تأسیس یک شرکت جدید که خودش کار ارسال کالا انجام می­‌دهد، یا صرفاً مشارکت با یک مجموعه پستی برای اصلاح و بهبود ساختارهایش، از ظرفیت‌های موجود در تمام بازار و همکاری با همه شرکت­‌های پستی فعال استفاده کنیم و یک بازار اینترنتی برای خدمات پست و ارسال سفارش فروشگاه‌­های اینترنتی ایجاد کنیم.»

بنیان­گذاران پادرو، در کنار ایجاد بستر فناورانه برای فروشگاه­‌های اینترنتی، متوجه نیازی به مراتب بزرگ‌تر در بخش نوظهوری از بازار فروش آنلاین شدند. خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های پستی مناسب نیازهای فروشگاه‌های آنلاین متوسط و کوچک (SME) (به ویژه فروشگاه‌های فعال در شبکه اجتماعی) نیست؛ زیرا شرکت­‌های پستی با توجه به تمرکزی که روی ارائه خدمات به فروشگاه­‌های بزرگ دارند، عملاً نیاز این بخش از بازار را در نظر نگرفته‌اند.

مواردی از قبیل حداقل تعداد بسته به ازای هر فروشگاه در روز برای ارائه سرویس حمل‌ونقل کالا (۱۰ یا بیشتر)، تداوم روزانه سفارش­‌ها، نداشتن ابزارهای نرم‌­افزاری برای اجرای مدل جمع‌آوری توزیع شده سفارش‌­ها و نداشتن زیرساخت‌­های فرایندی و تکنولوژی برای ارتباط با این بخش از بازار از جمله مواردی بود که باعث می­‌شد کسب‌وکارهای کوچک نتوانند حتی خدمات حداقلی را از شرکت‌­های پستی دریافت کنند.

بنابراین، محدود بودن تعداد سفارش‌های فروشگاه‌های متوسط و کوچک باعث شده است که نتوانند حتی از حداقل سطح خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های پستی بهره‌مند شوند. با توجه به اهمیت فروشگاه‌­های شبکه‌­های اجتماعی مثل اینستاگرام که این روزها به عنوان جدی‌ترین رقیب فروشگا‌‌‌ه‌های بزرگ اینترنتی به حساب می‌آیند، راه‌حل ارائه شده می‌بایست این بخش از بازار را هم تحت پوشش قرار دهد.

راه‌حل، بازارگاه خدمات پستی

پلتفرم پادرو، بازارگاه ارائه‌دهنده خدمات پستی به فروشگاه‌های آنلاین است. به این معنا که همه شرکت‌های پستی (به‌طور کلی همه شرکت‌هایی که خدمات جابه‌جایی کالا ارئه می‌دهند) در یک پلتفرم به نام پادرو تجمیع می‌شوند و صاحبان فروشگاه‌های آنلاین نیز می‌توانند از طریق سرویس‌های ارائه شده در این پلتفرم از خدمات پستی همه شرکت‌ها بهره‌مند شوند.

همچنین، صاحبان فروشگاه‌های آنلاین که مجهز به پلتفرم فروش هستند، می‌توانند به راحتی از طریق API  پادرو به تمام سرویس‌های ارائه‌شده توسط شرکت‌های پستی دسترسی پیدا کنند و متناسب با نیازهای مشتریان خودشان از خدمات پستی موجود در پادرو استفاده نمایند. در این صورت دیگر لازم نیست که خودشان اقدام به دریافت API هر یک از شرکت‌های پستی و پیاده‌سازی فنی یک‌به‌یک آن‌ها کنند.

از آنجایی که سرویس‌های ارائه شده توسط شرکت‌های پستی کارآمد نبودند و بخشی مهمی از این موضوع نیز به دلیل زیرساخت­‌های نرم‌افزاری داخلی است که برای پردازش سفارش­‌ها استفاده می‌شود، به همین دلیل صرفاً تجمیع شرکت‌های پستی در یک پلتفرم نمی‌توانست تمام نیازهای صاحبان فروشگاه‌های آنلاین را برطرف نماید. بنابراین، ابزار مدیریت ناوگان (TMS: Transportation Management System) در پلتفرم پادرو برای حل این مشکل در نظر گرفته شد. شرکت‌های پستی از این ابزارها می‌توانند برای بهبود فرایندها و عملکردهای‌شان استفاده کنند.

علاوه بر این، پلتفرم پادرو با تجمیع سفارش‌ها در طول روز و اعلام آن به شرکت‌های پستی توانسته است مشکل فروشگاه‌های متوسط و کوچک را در ارسال و تحویل محصول برطرف کند. به گفته بنیان‌گذاران پادرو، شرکت‌های پستی، پلتفرم پادرو را به عنوان یک مشتری بزرگ می‌بینند که در نقاط مختلف باید بسته‌های صاحبان فروشگاه‌های آنلاین را جمع‌آوری کند.

به طور کلی، پادرو با استفاده از ابزارهای تکنولوژیکی خود علاوه بر اینکه می‌خواهد به عنوان بازارگاهی برای ارائه خدمات شرکت‌های پستی عمل کند؛ بلکه با ایجاد ابزارهای نوین و کارآمد به دنبال بهینه‌سازی فرایند شرکت‌های پستی است تا در نهایت با حل مشکلات صاحبان فروشگاه‌های آنلاین در بخش ارسال و تحویل محصول، تجربه بهتری را برای خریداران نهایی ایجاد کند.

محصول، سیستم مدیریت حمل‌ونقل و سیستم مدیریت سفارش‌ها

پادرو دارای دو محصول اصلی شامل سیستم مدیریت حمل‌و‌نقل و سیستم مدیریت سفارش­‌ها است. سیستم مدیریت انبار به عنوان سومین بخش از پورتفولیو پادرو در آینده نزدیک به مجموعه محصولات پادرو اضافه می‌شود. هر یک از این محصولات به گروهی از زنجیره لجستیک و ارسال کالا خدمات ارائه می‌کند و با هماهنگی همه این محصولات فرایند انتقال و ارسال کالا از مبدأ به مقصد به بهترین شکل ممکن اتفاق خواهد افتاد. در حال حاضر سیستم مدیریت سفارش‌ها برای فروشگاه‌های آنلاین و کسب‌وکارهای مختلف و نیز سیستم مدیریت حمل‌ونقل برای شرکت‌های پستی آماده است.

در سیستم مدیریت سفارش‌ها، کاربران قادرند از دو طریق API و رابط کاربری ثبت سفارش کنند. با استفاده از رابط کاربری پادرو، به راحتی امکان ثبت سفارش تکی یا انبوه وجود دارد و بنا به حجم سفارش‌های کاربران می‌توانند بسته‌های خود را از چند مبدأ به چند مقصد با یک یا چند شرکت پستی ارسال کنند.

در صورت استفاده از رابط کاربری پادرو، با وارد کردن مشخصات کالا مانند نوع، وزن، ابعاد و قیمت، فهرستی از شرکت‌های مختلف پستی که قادر به جابه‌جایی بسته‌­های فروشگاه هستند، نمایش داده می‌شود. در این بخش کاربر می‌تواند ارزان‌ترین، سریع‌ترین یا گزینه بهینه‌ را که سیستم به او پیشنهاد می‌کند، بر اساس اولویت خود انتخاب کند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که پادرو در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، سیستم ارتباط با مشتری است. پس از ثبت سفارش و تأیید از سوی شرکت پستی، اطلاعات ارسال بسته و کد رهگیری برای تحویل‌گیرنده پیامک می‌شود. ارسال‌کننده و تحویل‌گیرنده هر دو می‌توانند با کد رهگیری در جریان فرایند جابه‌جایی بسته قرار گیرند.

فروشگاه‌های آنلاینی که از طریق API به پادرو متصل هستند نیز متناسب با سیستم ارتباطی با مشتریانشان می‌توانند از خدمات شرکت‌های پستی مختلف در بستر پادرو استفاده کنند. فروشگاه‌­هایی که از API پادرو استفاده می­‌کنند، برای طراحی مدل موردنظر خود و نحوه ارائه خدمات پادرو به مخاطبین­‌شان دست­‌شان باز است و متناسب با تجربه­‌ای که می‌­خواهند برای مشتریان­‌شان ایجاد کنند؛ مثل پرداخت در محل، ارسال رایگان و … ساختار موردنظر خودشان را ایجاد می‌کنند. در واقع فروشگاه‌­های آنلاین با یک API به همه شرکت‌­های پستی وصل می‌شوند و پس از آن، همه تعاملات فنی با شرکت­‌های پستی بر عهده پادرو است.

شرکت­‌های پستی نیز با استفاده از API سیستم مدیریت حمل‌ونقل، می‌توانند تمام یا بخشی از این سیستم را با توجه به نیاز خود استفاده نمایند. به‌­زودی استفاده از این سیستم در قالب رابط کاربری پادرو نیز در اختیار شرکت‌های پستی کوچک‌­تر که زیرساخت نرم‌افزاری خاصی ندارند، قرار می­‌گیرد تا در حوزه ارائه خدمات به متقاضیان آنلاین فعال­‌تر باشند.

ارزش پیشنهادی

پلتفرم پادرو رابط بین شرکت‌های پستی و فروشگاه‌های آنلاین است. به همین دلیل، سرویس‌های گوناگونی برای رفع نیازهای شرکت‌های پستی و صاحبان فروشگاه‌های آنلاین در نظر گرفته تا بتواند تجربه بهتری را برای آن‌ها در حوزه ارسال و تحویل محصول ایجاد کند. مهم‌ترین مزایای استفاده از پلتفرم پادرو عبارت است از:

افزایش سرعت و سهولت انتخاب خدمات پستی برای فروشگاه‌های آنلاین

صاحبان فروشگاه‌های آنلاین با استفاده از پلتفرم پادرو می‌توانند به مجموعه‌ای از سرویس‌ها و خدمات پستی متصل شوند؛ بنابراین با انتخاب‌های بیشتری روبه‌رو می‌شوند و در نتیجه می‌توانند متناسب با نیازهای خود، بهترین و باکیفیت‌ترین سرویس را انتخاب کنند.

فروشگاه‌های آنلاین دیگر لازم نیست برای نمایش گزینه‌های متنوع در ارسال کالا، فرایندهای پیچیده و طولانی‌مدت با شرکت‌های پستی را طی کنند؛ بلکه با استفاده از سرویس‌های ارائه شده در پادرو می‌توانند بدون دغدغه تعامل با شرکت‌های پستی صرفاً روی طراحی تجربه مشتری خود تمرکز کنند. در نتیجه تجربه بهتری را برای مشتریان خودشان خلق می‌کنند که نهایتاً به افزایش میزان فروش منجر می‌شود.

کمک به توسعه‌پذیری فروشگاه‌­های آنلاین

یکی از دغدغه‌­های فروشگاه­‌های آنلاین، ارسال سفارش‌­ها در کمپین‌­های فروش و زمان‌­های رشد ناگهانی سفارش‌های‌شان است. امکانی که پادرو در اختیار فروشگاه‌های آنلاین قرار می‌دهد، دسترسی به شرکت­‌های پستی متعدد است. در نتیجه هنگام کمپین­‌های خاص می­‌توانند با دریافت خدمات از شرکت­‌های مختلف و متنوع که هر کدام نقاط قوت خود را دارند، سیستم ارسال سفارش‌ها را مدیریت کنند و مشکلات احتمالی را برطرف سازند. همچنین با توجه به رشد همیشگی فروشگاه‌­های اینترنتی که به‌صورت ماهانه و سالانه اتفاق می‌­افتد، با توجه به دسترسی به تمامی شرکت­‌های پستی به واسطه پادرو، دغدغه توسعه‌پذیری از بین می­‌رود.

بهینه‌سازی عملکرد شرکت‌های پستی با کمترین هزینه و زمان

شرکت‌های پستی با استفاده از ابزارهای فناورانه پلتفرم پادرو می‌توانند بدون ایجاد تغییرات بنیادی در سرویس‌های نرم‌افزاری خودشان از این ابزارها برای بهینه‌سازی فرایند مدیریت و عملکرد ناوگان خودشان استفاده کنند. استفاده از ابزار مدیریت ناوگان پادرو این امکان را برای شرکت‌های پستی ایجاد می‌کند تا به‌جای صرف زمان و هزینه برای تجهیز شدن به ابزارهای آی‌تی روی ارائه خدمات لجستیکی بهتر به کسب‌وکارهای آنلاین تمرکز کنند.

خدماتی که ابزار مدیریت ناوگان پادرو به شرکت‌های پستی ارائه می‌دهد، علاوه بر ارتقای سطح خدمات به مشتریان این امکان را برای بازار لجستیک فراهم می‌کند تا بتواند متکی بر کیفیت، رقابت سالمی را با هدف رشد بازار لجستیک ایجاد کند.

در ضمن پادرو امکان ارتباط مؤثر با مشتری را برای شرکت‌های پستی برقرار می‌کند و قبل از اینکه مشتریان بابت مواردی از قبیل تأخیر در ارسال، شکایتی را ثبت کنند، از طریق کانال‌های ارتباطی پادرو از آخرین وضعیت بسته خود مطلع شوند.

مدیریت فرایند لجستیک توسط فروشگاه‌های آنلاین متوسط و کوچک

صاحبان فروشگاه‌های متوسط و کوچک از طریق پادرو به یک داشبورد مدیریتی دسترسی دارند که علاوه بر ایجاد شفافیت در فرایند ارسال و تحویل سفارش‌ها می‌توانند اطلاعات تکمیلی مربوط به تعداد سفارش‌ها، میزان فروش کالا، مجموع هزینه ارسال محصول و … را مشاهده کنند.

مدل درآمدی، دریافت مبلغ ثابت از شرکت‌های پستی و رایگان برای فروشگاه‌های آنلاین

استفاده از سرویس‌های ارائه شده در پادرو برای صاحبان فروشگاه‌های آنلاین رایگان است و هزینه ارسال سفارش‌ مطابق تعرفه شرکت‌های پستی و پیکی خواهد بود.

از آنجایی که پلتفرم پادرو در ازای خدمات به فروشگاه‌های آنلاین مبلغی را دریافت نمی‌کند، درآمد پادرو از شرکت‌های پستی به دست می‌آید.

پادرو به ازای هر سفارش عادی موفق مبلغی ثابت معادل ١٠٠٠ تومان از شرکت های پستی دریافت می‌کند. ثابت بودن این عدد برای همه شرکت­‌های پستی فارغ از هزینه ارسال سفارش، موجب می‌شود تا تمرکز پادرو روی خلق بهترین تجربه باشد و بدون هرگونه ملاحظه‌­ای گزینه مناسب را برای حمل سفارش‌ها پیشنهاد دهد.

اندازه بازار، ارسال تقریبی ۵۰۰ هزار بسته در یک روز

به طور تقریبی بیش از ۶۰۰ هزار کالا در یک روز به طور آنلاین در کشور ارسال می‌شود که بخشی از آن توسط ناوگان داخلی فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ مانند دیجی‌کالا انجام می‌گردد. بنابراین با صرف‌نظر از مجموعه‌هایی که لجستیک و ارسال سفارش‌ها بخشی از فرایند داخلی کسب‌وکارشان است، در حال حاضر به نظر می‌رسد حدود ۵۰۰ هزار بسته توسط شرکت‌های پستی به مقصد می‌رسد و سهم بازار فروش آنلاین در این بازار در حال افزایش است.

چشم‌انداز، مقصد اول و نهایی فروشگاه‌های آنلاین در استفاده از خدمات پستی

به گفته بنیان‌گذاران پادرو، «هر فروشگاه آنلاین اگر بخواهد در بازه زمانی طولانی‌مدت به فعالیت خودش ادامه دهد، نیاز دارد که با شرکتی مانند پادرو کار کند و یا شرکتی مانند پادرو را در خودش داشته باشد. بنابراین ما می‌خواهیم انتخاب اول و نهایی صاحبان فروشگاه‌های آنلاین برای استفاده از سرویس‌های خدمات پستی باشیم.»

علاوه بر این، پادرو به موازات ارائه خدمات و سرویس‌های متنوع به فروشگاه‌های آنلاین، قصد دارد که نیازهای فروشگاه‌های متوسط و کوچک را نیز در بخش ارسال و تحویل محصول برطرف کنند. یکپارچه‌سازی با پلتفرم‌های فروش شبکه اجتماعی یکی از برنامه‌های آینده آن‌ها در این راستا است که به زودی این محصول نیز از سوی پادرو به بازار معرفی می‌شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.