سرویس تشخیص کد ملی از روی شناسنامه آیفا راه‌اندازی شد

خوانش کد ملی خانواده با BCOCR

در ادامه توسعه سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی محصول آیفا از سرزمین هوشمند پاد، سرویس جدید «BCOCR» یا خوانش کد ملی خانواده از روی شناسنامه به مرحله بهره‌برداری رسید.

به گزارش واحد خبر دفتر ارتباطات یکپارچه پاد، سرویس تازه BCOCR که مخفف عبارت Birth Certificate Optical Character Recognition است، امکان تشخیص کد ملی افراد از روی شناسنامه را فراهم می‌کند.

مدل‌های این سرویس با اسکن صفحه اصلی شناسنامه‌های جدید، می‌تواند در چند میلی‌ثانیه کد ملی صاحب شناسنامه، و کد ملی پدر و مادر را شناسایی کرده و به کاربر نمایش دهد.

عبارت OCR به معنای تشخیص نوری کاراکترهای چاپی است؛ فناوری مبتنی هوش مصنوعی OCR به حل مشکل شناسایی انواع گوناگون کاراکترهای چاپی پرداخته و می‌تواند هم کاراکترهای دست‌نویس و هم چاپ شده را تشخیص دهد و در قالب داده‌های دیجیتالی قابل خواندن توسط ماشین تبدیل کند.

از BCOCR می‌توان در موارد متعددی از جمله احراز هویت و اعتبارسنجی افراد، و در کنار دیگر سرویس‌های احراز هویت مانند سرویس تطبیق کد ملی و شماره حساب و … استفاده کرد.

این سرویس به صورت تجمیع شده با چند خدمت تکمیلی دیگر طی هفته آینده در بازارچه API پادیوم ارائه شده و در کنار خدمات OCR گواهینامه و کارت خودرو، مجموعه سرویس‌های استعلام هویتی در دسترس را ارتقا خواهد بخشید.

گفتنی است با در نظر داشتن رشد چشم‌گیر تکنولوژی در دنیای رقابتی امروز، کسب‌وکارها به منظور پیشی گرفتن از رقبای خود و تسریع فرآیندها، از هوش مصنوعی و فناوری‌های مرتبط استفاده می‌کنند.

از این رو گروه آیفا، با توجه به اهمیت روزافزون فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی، در تلاش است تا با اولویت‌دهی به نیازهای موجود در بازار کسب‌وکاری و همچنین با بهره‌گیری از توانمندی‌های علم و فناوری، نیازهای سرزمین هوشمند پاد را برطرف کند. از دیگر محصولات این گروه می‌توان به «سیستم جستجوی هوشمند»، «سرویس پیشنهادگر یا Recommender»، «سامانه حضور و غیاب تصویری»، «سامانه تشخیص کلاهبرداری»، «سرویس تشخیص محتوای ناسالم» و… اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.